Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.03.2017 20:58 - Журналисти: „Ако кажем от какво сме се освободили ще си изгубим хляба!“
Автор: anonymous3 Категория: Други   
Прочетен: 2953 Коментари: 2 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Масово журналисти в бълграски медии се оплакват, че се страхуват да кажат от какво сме се освободили защото има опасност да ги глобят, да им намалят заплатата и дори да си изгубят работата. В таз-вечершните новини дори виден новинар като Юксел Кадриев примрял от страх едвам съобщи, че България чества 138 години от Освобождението , но също без да спомене от кого или от какво сме се освободили. Потърсихме някои от тях за коментар и ето какво казаха, като пожелаха да запазят анонимност, понеже се страхуват да не загубят житейския си статус:

“ Нямам право да кажа от какво сме се освободили, защото ще ми намалят заплатата, изрично предупредиха целия екип на новините да не споменаваме въобще Турция, а за робство направо уволняват. Аз съм българин, който обича България, но не мога да си позволя семейството ми да остане без доходи и да не мога да заведа децата си на море. „

“ Съжалявам, но съм длъжна да се съобразявам с политиката на медията за която работя и която ни закле преди празника, че няма да казваме от какво сме се освободили. Аз като дам клетва съм свикнала да я спазвам. Разбира се можех да откажа, но рискувам да остана без работа. Предупредиха ни и да не се изпуснем КОЙ ни е освободил, защото това директно може да ни остави на улицата и да закрият цялата медия.“

“ Не се страхувам, аз съм журналист с огромен опит и съм горд, че съм българин, но все пак ние не живеем в момента под робство и няма смисъл с излишно патриотарство да заставаме срещу политически коректното говорене на днешния век. Да и нас ни предупредиха, че когато говорим за Освобождението не е коректно да съобщаваме от кого или от какво сме се освободили, а още по-малко КОЙ ние освободил, защото това може да повлияе на по-нататъшното ни професионално развитие, а пред мен се очертава бляскаво бъдеще и няма смисъл да го провалям с кухи изяви на излишен патриотизъм.“

„Аз работя във водеща телевизия. Както всеки път преди централната емисия новини ние имахме кратък инструктаж и ни предупредиха, че днес честваме само 138 години от Освобождението, без да споменаваме от какво. Аз попитах не можели да кажем поне, че сме се освободили от турското присъствие, но шефа така почервеня, че се уплаших за живота му и в името на неговото здраве реших да не се правя на патриот, а да му помогна да преживее и този национален празник. Също бяхме предупредени, че ако се изпуснем, последиците за нашата професионална кариера няма да са положителни.“

„Аз съм журналистка с дългогодишен стаж, днес бях заплашена, че ще си загубя работата и доходите, ако спомена от кого и кой ни е освободил. България ми е мила, но смейството ми е по-мило, имам две деца и шест кредита, как трябваше да постъпя. Аз много се интересувах от живота и делото на Левски, но знаете ли какво разбрах, че поп Кръстьо го е предал за да спаси семейството си, защото когато са го арестували той е чакал дете, а поп Кръстьо е бил добър човек, прочетете требника му. Затова и аз като поп Кръстьо, реших да се съобразя с живота, а не с отвлечени идеали, защото именно благодарение на смейства като нашите, България съществува и до днес.“

https://neverojatno.wordpress.com/2016/03/03/jurnalq/




Гласувай:
28



1. kunkata - AMI KAKVO TO4NO RABOTQT?
05.03.2017 16:43
AMI KAKVO TO4NO RABOTQT?
цитирай
2. apostapostoloff - Ние знаем от какво сме се
05.03.2017 17:21
освободили, ала журналята не смеят да споменат и освобождението от комунистическото иго.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anonymous3
Категория: Други
Прочетен: 684869
Постинги: 206
Коментари: 414
Гласове: 4031
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031